no-img
بازار فایل

بررسی نقش مدیریت آموزشی در میزان انگیزه تحقیق | بازار فایل


بازار فایل

ادامه مطلب

DOC
بررسی نقش مدیریت آموزشی در میزان انگیزه تحقیق
doc
2017-04-27
40 کیلوبایت
37 صفحه
5000 تومان
0 فروش
5000 تومان – خرید

بررسی نقش مدیریت آموزشی در میزان انگیزه تحقیق


((بیان یا شرح مساله )) ۳

((بیان نظری یا چارچوب تئوریک تحقیق)) ۴

((بیان مسأله و اهمیت آن)) ۵

((اهداف)) ۶

((تاریخچه)) ۷

((نقدتحقیقات دیگران)) ۸

((دیدگاه هاو نظریا ت ارائه شده در خصوص موضوع)) ۹

((روش تحقیق)) ۱۱

((شرح جدول)) ۱۲

فرضیات.. ۱۶

(( یافته های پژوهش )) ۱۷

((پیشنهادات)) ۱۹

((همکار محترم)) ۲۱

توسعه در مناطق روستایی و بخش کشاورزی.. ۲۲

الگوی جدید توسعه. ۲۴

منابع : ۳۶

 

جمهوری اسلامی ایران

 

وزارت آموزش  و پرورش

 

سازمان آمو زش و پرورش استان مرکزی

 

مرکز آموزش عالی ضمن خدمت فرهنگیان اراک

 

 

موضوع:

 

 

بررسی نقش مدیریت آموزشی در میزان انگیزه

شغلی معلمان دوره راهنمایی دخترانه مدرسه فاطمیه

 

 

استاد راهنما:

جناب آقای کمالی نهاد

 

 

دانشجو:

فریده  صوفی

 

 

سال تحصیلی ۸۶-۸۵

 

 

((تقدیر و تشکر ))

با نهایت تشکر و قدردانی از همکاری صمیمانه کلیه کسانی که در انجام این  تحقیق با زحمات بی در یغ خود کمک نمودند و به ویژه با تشکر از استاد ارجمند و گرامی جناب آقای کمالی نهاد  که در این راه راهنما و راهگشای من بودند و مرا در انجام یک  تحقیق هر چه بهتر وپر بار تر راهنمایی نمودند.

                                              ((بیان یا شرح مساله ))

در این تحقیق نقش مدیریت آموزشی در ایجاد انگیزه شغلی معلمان دوره راهنمایی مدرسه دخترانه  فاطمیه مورد بررسی و تجزیه وتحلیل قرارمی گیرد . با توجه به اهمیت مدیریت آموزشی در سازمان آموزش و پرورش و نقش حساس و مهمی که آن در پیشبرد اهداف سازمان داراست لازم است تا از زوایای مختلف به ویژه از دید گاه معلمان که به طور مستقیم با مدیریت در ارتباط هستند این مهم را مورد بررسی قرار داد و در یافت که آیا مدیریت آموزشی در ایجاد انگیزه در معلمان تاثیری دارد یا خیر ؟ سوالات پژوهشی این تحقیق عبارتند از:

۱-آیا استفاده از مشورت و مشارکت معلمان در امور مدرسه توسط مدیر باعث افزایش انگیزه آنها می گردد؟

۲-ِآیا درک مشکلات معلمان وتلاش در جهت رفع آنها توسط مدیر در افزایش انگیزه معلمان موثر خواهد بود ؟

۳- آیا ارزش گذاری مدیربه نوآوری های آموزشی معلمان  تاثیری در افزایش انگیزه آنها دارد ؟

روش انجام این  تحقیق توصیفی، پیمایشی می باشد وابزاری که برای جمع آوری اطلا عات به کار رفته است ،پرسشنامه با سوالات بسته می باشد .

نتایج حاصل از این تحقیق را می توان این گونه بیان نمود که مدیریت آموزشی در میزان انگیزه شغلی در معلمان نقش بسیار مهمی را ایفا می کند و در واقع یک مدیر موفق با ایجاد یک رابطه منطقی و صمیمانه با معلمان ،انگیزه آن ها را به نحو چشم گیری افزایش دهد.

                           ((بیان نظری یا چارچوب تئوریک تحقیق))

آموزش و پرورش در هر کشوری نقش بسیار مهمی در فرهنگ و تمدن آن کشور دارد و از اساسی ترین پایه های فرهنگ و هدایت کننده جامعه در جهت تعالی ارزشهای مطلوب می باشد .یکی از عوامل بسیار مهم در تعادل بخشیدن به نا برابری های جامعه، سرمایه گذاری در آموزش و پرورش می باشد و برای رسیدن به چنین هدف مهمی تلاش همه افراد ونهادها ضرروری می نماید. با توجه به این که آموزش و پروش دارای سیستمی وسیع می باشد و کنترل و هدایت یک سیستم گسترده مستلزم عاملی مهم و  اساسی به نام مدیریت می باشد .

می توان در یافت که پایه و بنیاد این سازمان بر مدیریت بنا گردیده است واین نکته بیانگر این است که یک مدیریت موفق در آموزش و پرورش تا چه حد حائز اهمیت است. در مدرسه معلمان ، دانش آموزان،معاونان و مدیران هر یک  نقش و جایگاه خود را دارا می باشند و هر یک از اهمیتی خاص برخور دارند اما در این میا ن نقش مدیر آموزشگاه چه از نظر سازمانی وچه از نظر روابط انسانی خطیرتر و مهم تر از دیگران است.حال با توجه به دلایل ذکر گردیده  قصد داریم تا در این جا بخشی از مسائل آموزش و پرورش یعنی مدیریت آموزشی وتاثیر آن را در ایجاد انگیزه شغلی در بین معلمان مورد بررسی قرار دهیم.

                                        ((بیان مسأله و اهمیت آن))

امروزه رشته مدیریت آموزشی به عنوان یک  رشته دانشگاهی در پاسخ بر نیاز های سازمان ها ی آموزشی نقش حساسی دارد . این رشته به تدریج  شکل گرفته و به سوی ساختاری منظم و مرکب از مو



درباره نویسنده

milinoor 534 نوشته در بازار فایل دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *