no-img
بازار فایل

تاثیر کار مضاعف و حواسپرتی بر عملکرد فرد | بازار فایل


بازار فایل

ادامه مطلب

DOC
تاثیر کار مضاعف و حواسپرتی بر عملکرد فرد
doc
2017-04-27
23 کیلوبایت
12 صفحه
5000 تومان
1 فروش
5000 تومان – خرید

تاثیر کار مضاعف و حواسپرتی بر عملکرد فرد


تأثیر کار مضاعف و حواسپرتی بر عملکرد فرد. ۲

چکیده: ۲

مقدمه: ۳

ادبیات تحقیق: ۴

توجه کردن و درک کردن. ۴

متن تحقیق: ۶

– سوالات تحقیق: ۶

فرضیه های تحقیق: ۶

متغیرهای آزمایش…. ۶

ابزار آزمایش: ۶

روش اجرای آزمایش: ۷

نتایج:‌ ۸

بحث و تعبیر و تفسیر: ۹

پیوست: ۱۰

کتابنامه: ۱۲
تأثیر کار مضاعف و حواسپرتی بر عملکرد فرد

 

چکیده:

در این آزمایش سوال اصلی این است که آیا کار مضاعف و حواسپرتی بر عملکرد فرد تأثیر می گذارد یا خیر؟ فرضیه اصلی این است که این عوامل می توانند بر عملکرد فرد تأثیر گذارده و فعالیت وی را دچار اختلال کنند.

این آزمایش در مجموع در «۶» مرحله صورت می پذیرد که مرحله ابتدایی به عنوان مرحله تمرینی است و «۵» مرحله دیگر که شرح آن در متن آزمایش خواهد آمد، مراحل اصلی آزمایش هستند. هر مرحله ۳ دقیقه به طول می انجامد و بعد از هر محله آزمودنی به مدت ۲ دقیقه به استراحت می پردازد. در این آزمایش ملاک هم سرعت عملکرد آزمودنی است و هم دقت وی و معیار اندازه‌گیری ما تعداد مربع هایی است که آزمودنی درست علامت زده باشد. با استفاده از فرمول مشخص حاصل کارآیی کل آزمودنی را محاسبه می نماییم.

با توجه به نتایج بدست آمده از این مطالعه موردی را به روش «ABA» صورت پذیرفت فرضیه ها ما تأیید شده و نتیجه گرفته شد که کار مضاعف و حواسپرتی بر عملکرد آزمودنی تأثیرگذار هستند (تأثیر متن منفی می گذارند).

 


مقدمه:

یادگیری و رفتار با هم متفاوت هستند یادگیری نوعی توانایی است که فرد ایجاد می‌شود و تنها از طریق مراجعه به رفتار آشکار فرد می توان از آن اطلاع حاصل کرد. از سوی دیگر رفتار به اعمال و حرکات مختلف درونی و بیرونی فرد گفته می‌شود.

روانشناسان رفتار را به دو دسته تقسیم می کنند: رفتارهای آشکار و پنهان (covert,overt) رفتار آشکار به اعمالی گفته می شود که مستقیماً قابل مشاهده اند، مانند: صحبت کردن، نوشتن، راه رفتن و … رفتار نهان به اعمال درونی فرد که به طور مستقیم قابل مشاهده نیستند اطلاق می گردد. مثل: تفکر، تخیل و … ما از طریق رفتار آشکار به رفتار نهان پی می بریم.

بنابراین ما برای کسب اطلاع از میزان یادگیری فرد به رفتار قابل مشاهده یا به اصطلاح دقیق‌تر به عملکرد او مراجعه می‌کنیم. عملکرد نیز مانند رفتار آشکار و به جنبه های قابل مشاهده ی



درباره نویسنده

milinoor 534 نوشته در بازار فایل دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *