no-img
بازار فایل

تاریخچه سفر و جهانگردی در جهان


بازار فایل

ادامه مطلب

DOC
تاریخچه سفر و جهانگردی در جهان
doc
۱۳۹۶-۰۲-۰۷
97.9کیلو بایت
تعداد صفحه:124
7000 تومان
0 فروش
7000 تومان – خرید

تاریخچه سفر و جهانگردی در جهان


تاریخچه سفر و جهانگردی در جهان ۵

بررسی پیشینه پژوهش : ۶

عهد باستان : ۶

قرون وسطی : ۸

رنسانس : ۸

انقلاب صنعتی : ۹

۲-۱-۲- تاریخچه سفر و جهانگردی در ایران : ۱۰

سفر و جهانگردی در ایران باستان : ۱۰

سفر وجهانگردی در دوران هخامنشی : ۱۰

سفر و جهانگردی در دوره اشکانی و ساسانی : ۱۱

سفر و جهانگردی در دوران اسلامی : ۱۲

سفر و جهانگردی در دوران مغول : ۱۲

سفر و جهانگردی در دوران صفوی : ۱۲

سفر و جهانگردی پس از صفویه : ۱۳

۳-۱-۲-  بررسی دیدگاهها : ۱۷

الف – دیدگاه جهانگردان پیشین : ۱۷

ب – دیدگاه جهانگردان کنونی : ۲۲

ج- دیدگاه کارشناسان جهانگردی در ایران : ۲۴

د – دیدگاه اسلام در زمینه سفر و جهانگردی : ۲۸

۲-۲- مفاهیم جهانگردی : ۳۰

جهانگرد : ۳۰

۳-۲- شناخت اثرات جهانگردی : ۳۶

۱-۳-۲- اثرات اقتصادی : ۳۷

جهانگردی بین المللی و موازنه پرداختها : ۳۷

جهانگردی و موازنه سرمایه ها : ۳۷

تأثیر جهانگردی بردرآمد ملی : ۳۸

تأثیر تبدیل ارز خارجی : ۳۸

تأثیر جهانگردی براشتغال : ۳۸

جهانگردی به عنوان ابزاری برای توسعه : ۳۹

۲-۳-۲- اثرات فرهنگی و اجتماعی : ۴۰

۳-۳-۲- اثرات سیاسی : ۴۴

پیشبرد توسعه اقتصادی : ۴۵

حمایت از صنایع : ۴۶

تأمین درآمد : ۴۶

ایجاد یک محیط با ثبات اقتصادی : ۴۶

تأمین سایر هدفهای سیاسی : ۴۶

۴-۳-۲- اثرات جهانگردی بر محیط فیزیکی : ۴۷

۴-۲- راهکارهای توسعه گردشگری : ۵۱

۱-۴-۲- مدیریت استراتژیک جهانگردی : ۵۱

تجزیه و تحلیل رقابتی : ۵۸

اجرای راهبردی : ۶۴

۲-۴-۲- مدیریت توسعه منابع انسانی : ۶۸

برآورد نیازهای نیروی کار : ۷۲

سیستم اطلاعات منابع انسانی : ۷۳

موسسه های دولتی آموزشهای نظری – عملی جهانگردی وهتلداری : ۷۳

۳-۴-۲- مدیریت بازاریابی : ۷۶

قیمت گذاری : ۸۶

نظام توزیع درصنعت گردشگری : ۹۰

نقش واسطه های مسافرتی : ۹۳

۴-۴-۲- مدیریت دستگاه دولتی امورجهانگردی و سیستم اطلاعات مدیریت : ۹۴

فعالیتهای مدیریت و توسعه سازمانی ۹۵

۱- سیاست / استراتژی : ۹۵

۲- توسعه سازمانی : ۹۶

۳- مدیریت برمبنای هدف : ۹۶

فعالیتهای نظارت براجرای قوانین و مقررات ۹۶

۱- شناسایی نیازها ۹۶

۲- اصلاحات و تغییرات . ۹۸

فعالیتهای تحقیق ۹۸

۱- سیستم اطلاعات مدیریت : ۹۸

۲- نظرسنجی : ۹۸

۳- آثار اقتصادی : ۹۹

۴- آثار زیست محیطی : ۹۹

۵- آثاراجتماعی : ۹۹

۵-۴-۲- مدیریت توسعه محصول : ۱۰۵

بخشهای عمده استراتژی کلی که مستقیما به توسعه محصول مربوط هستند عبارتند از : ۱۰۹

این فعالیتها عبارتند از : ۱۱۱

ب) برنامه اجرایی ۱۱۴

ج) تشویق سرمایه گذاری ۱۱۵

در این زمینه فعالیتهای زیر انجام شود : ۱۱۵

۶-۴-۲- مدیریت اطلاع رسانی : ۱۱۶

۱- تعیین اهداف ۱۲۱

۲- تعیین بودجه ۱۲۱

بودجه برمبنای دو روش تعیین می شود : ۱۲۱

۳- تصمیم گیری درمورد پیام ۱۲۲

۴- تصمیم گیری درمورد رسانه ۱۲۳

۵- ارزیابی برنامه ۱۲۴

بعضی از فعالیتهای اطلاع رسانی همگانی به قرار زیر هستند : ۱۲۴

 

بررسی پیشینه پژوهش :

تاریخچه جهانگردی و تفسیرهای جامعه شناسی در مورد تغییر نیازهای مسافران در دوره های  مختلف یکی از مطمئن ترین منابع شناخت انگیزه های مسافرت در اعصار گوناگون است . به منظور درک محیط نوین جهانگردی و درک مسئله ها و چالش هایی که پیش روی دست اندرکاران این صنعت قرار دارد مروری گذرا بر روند تاریخی این صنعت از اهمیت خاصی برخوردار است .

عهد باستان :

مردم متعلق به تمدنهای ماقبل تاریخ با این انگیزه مسافرت می کردند که بتوانند غذا به دست آورند، از خطر دوری جویند یا به مناطقی که دارای آب و هوای مساعدتری است نقل مکان کنند . با افزایش مهارت و کسب فنون ، نیاز انسان به زندگی بدوی و خانه بدوشی کاهش یافت و در دوره های بعد انسان با انگیزه تجارت و تهاتر کالا مسافرت می کرد . درحالیکه امپراتوری های عهدباستان در قاره های آفریقا ، آسیا و خاورمیانه رشد می کردند ، ساختار زیربنایی ایجاب می کرد که جاده سازی شود و راههای آبی بوجود آید و برای ساده تر شدن مسافرت وسایل نقلیه تهیه گردد . آغاز مسافرت های رسمی دولتی خود نتیجه مستقیم اقدامات حکام مناطق مختلف بود که نمایندگان خود را به مکانهای دوردست اعزام می نمودند تا جنگ های قبیله ای را اداره کنند و از شهروندان مالیات بگیرند .

در دوره های حکومت خانواده های سلطنتی در مصر مسافرت بیشتر با قصد تجارت و تفریح انجام می گرفت و اینگونه مسافرت ها رونق زیادی یافت . در آن زمان دولتها اقدام به جاده سازی کردند و در نقاط مختلف علامتهایی نصب گردید که نشان دهنده فاصله نقاط بود . یونانیان باستان در امر پیشبرد و توسعه مسافرت و جهانگردی در دو زمینه خاص فعالیتهای چشمگیری کردند . نخست با ضرب سکه و جایگزین کردن آن به جای کالا مشکل مسافران را در امر حمل کالا برای انجام معاملات حل کردند و دوم زبان یونانی در سراسر حوزه مدیترانه رواج یافت و ارتباطات به صورت راحت تری برقرار می شود . فردی به نام پوسانیاس که اهل یونان بود درسال ۱۷۰ میلادی کتابی به نام راهنمای یونان منتشرکرد که این کتاب مشتمل بر ۱۰ جلد بود و مسافران را راهنمایی می کرد .



درباره نویسنده

milinoor 534 نوشته در بازار فایل دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *