no-img
بازار فایل

متروی شیراز | بازار فایل


بازار فایل

ادامه مطلب

DOC
متروی شیراز
doc
2017-04-27
11.3 مگابایت
51 صفحه
7000 تومان
0 فروش
7000 تومان – خرید

متروی شیراز


چکیده ۳

فصل اول : ۴

تاریخچه مترو و روش اتریشی. ۴

مترو و تاریخچه ی آن. ۴

مترو با دود اضافه. ۵

متروی بادی و تونل چوبی. ۶

تاریخچه مترو در ایران: ۷

فصل دوم: ۱۲

مشخصات کلی طرح در قطعه ۸٫ ۱۲

عملیات اجرایی قطعه ۸ قطار شهری شیراز. ۱۲

مقدمه : ۱۲

اهداف طرح : ۱۳

مشخصات طرح : ۱۳

ایستگاه مطهری.. ۱۴

رمپ دسترسی شماره ۱٫ ۱۸

رمپ شماره ۲ و تونل A. 20

تونل B. 24

فصل سوم: ۳۲

روش حفر قطعه ۸ و مراحل انجام کار. ۳۲

کلیات نحوه اجرای روش اتریشی در قطعه ۸ مترو شیراز: ۳۳

روش حفر و مراحل آن: ۳۴

ادامه روش حفر و مراحل آن: ۴۰

قابگذاری: ۴۱

فصل چهارم ۴۹

موانع و مشکلات پروژه ۴۹

مشکلات کلی پروژه ۴۹

مشکلات ایستگاه ۵۰

مشکلات تونل A. 50

مشکلات تونلC. 50
چکیده

آنچه در این گزارش گردآوری شده حاصل کارآموزی یکماهه اینجانب در مترو شیراز می باشد که با استفاده مشاهدات شخصی و منابع محدودی که در دسترس بوده سعی شده است که تا حد ممکن کامل وبدون عیب باشد.

در فصل اول این گزارش تاریخچه کوتاهی از تاریخچه مترو و همچنین روش اتریشی(NATM ) وپیدایش آن ارائه شده است.

در فصل دوم مطالعات زمین شناسی مربوط به مترو شیراز آورده شده است.فصل سوم محتوی مشخصات کلی ایستگاه مترو محل کارآموزی و مختصات  آن می باشد.

در فصل چهارم که مهمترین بخش این گزارش محسوب می شود روش حفر قطعه مورد نظر و مراحل انجام کار گنجانده شده است. و در پایان در فصل پنجم موانع و مشکلات حفر مترو در شهر وهمچنین کارآموزی در آن محل ذکر شده است.

امید است که این گزارش بتواند فضای کارآموزی مترو و مراحل کار را به خوبی در ذهن خواننده به تصویر بکشد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فصل اول :

تاریخچه مترو و روش اتریشی

 

 

 

 

 

 

مترو و تاریخچه ی آن

در دهه ۱۸۴۰ میلادی شهر لندن یکی از انبوه‌ترین و آلوده‌ترین شهرهای جهان بود. همه‌ی پایانه‌های راه‌آهن اصلی شهر در پیرامون شهر قرار داشتند و حلقه‌ای را ساخته بودند که هزاران مسافر باید از آن جا به مرکز شهر جابه‌جا می‌شدند. در آن زمان شیوه‌ی کارآمد و آسایش‌بخشی برای جابه‌جایی آنان وجود نداشت و این دشواری باعث شد در سال ۱۸۵۵ کمیته‌ی ویژه‌ای برای بررسی دشواری رفت و آمد و پیدا کردن چاره‌ای برای آن بنیان‌گذاری شود.

در آن کمیته پیشنهادهای گوناگونی مطرح شد؛ از جمله، ادامه‌ی خط‌های راه‌آهن تا مرکز شهر و افزایش پهنای خیابان ها و جای گذر پیاده‌ها. بیش‌تر پیشنهاد‌ها بسیار هزینه‌بر بود و به ویرانی و بازسازی بخش‌های گسترده‌ای از مرکز شهر نیاز داشت. پیشنهادی که به نظر اغلب افراد عضو کمیته برای حل دشواری رفت و آمد در لندن آن روزگار مناسب آمد، راه آهن زیر زمینی بود که ایستگاه‌های اصلی را به یکدیگر پیوند می‌داد.

آن پیشنهاد توجه‌ی چالز پیرسون شهردار آن زمان لندن را به خود جلب کرد. او باور داشت با این کار به کارمندان و کارکنان امکان می‌دهیم برای کار به مرکز شهر بیایند و سپس به حومه شهر که سالم‌تر است و آب و هوای بهتری دارد، بازگردند. به این ترتیب، نخستین شرکت متروی جهان با پشتیبانی او در لندن پایه‌گذاری شد و سرانجام، نخستین راه‌آهن زیرزمینی جهان در سال ۱۸۶۳ بازگشایی شد. نزدیک ۴۰ هزار نفر در روز نخست جابه‌جا شدند و در شش ماه نخست، روزانه ۲۶۵۰۰ مسافر از آن بهره می‌گرفتند.

مترو با دود اضافه

هر چند طرح راه آهن زیرزمینی در همان روزهای نخست کارآمدی خود را به همگان نشان داد، دو عامل از گسترش آن جلوگیری کرد. نخست، در آن زمان هنوز قطار برقی ساخته نشده بود و لوکوموتیوهای بخاری لندن با ذغال‌سنگ کار می‌کردند که از سوختن آن دود زیادی آزاد می‌شد. برای حل این دشواری، مخزن ویژه‌ای را زیر دیگ بخار کار گذاشتند تا دود آزاد شده در آن اندوخته شود . اما این طرح به خوبی کار نکرد و مسافران مجبور بودند دود را در شش‌های خود انباشته کنند!

دوم ، در آن زمان روش‌های کندن زمین ، به گونه‌ای که امروزه انجام می‌شود، ابداع نشده بود و تونل‌ها به شیوه‌ی “کندن و پوشاندن” ساخته می‌شدند. به این صورت که کانال بزرگی



موضوعات :
,

درباره نویسنده

milinoor 534 نوشته در بازار فایل دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *