no-img
بازار فایل

نقش زنان نیجریه در مدیریت تحصیلات عالی | بازار فایل


بازار فایل

ادامه مطلب

DOC
نقش زنان نیجریه در مدیریت تحصیلات عالی
doc
2017-04-27
24 کیلوبایت
24 صفحه
5000 تومان
0 فروش
5000 تومان – خرید

نقش زنان نیجریه در مدیریت تحصیلات عالی


نیجریه. ۳

نقش زنان درمدیرت آموزش عالی کشور نیجریه. ۳

مقدمه: ۳

جدول I 7

جدول II 8

عواملی که در نیجریه دسترسی زنان به آموزش اثر منفی دارند. ۸

جدول III 9

عواملی که مانع پیشرفت علمی‌و فوق تخصصی زنان می‌شوند. ۹

جدول IV.. 10

مفهوم حضور زن در دست یابی به مدیریت: «زن بودن در حوزه موفقیت مدیریتی به چه معناست؟» ۱۰

جدول V.. 11

غلبه بر زنانگی زن و دستاوردهای شغلی.. ۱۱

جدول VI 12

مهارتهای مختلفی که زنان می‌توانند با گسترش آنها برای.. ۱۲

جدول VII 13

انواع مختلف مهارتهایی که زنان برای شغل شان نیاز دارند. ۱۳

جدول VIII 14

آنچه زنان برای بالابردن مرتبه شغلی نیاز دارند. ۱۴

جدول IX.. 15

نیازهای زنانی که خواهان رهبری هستند. ۱۵

جدول X.. 16

ملاکهای تشخیص زنان کلیدی برای پستهای کلیدی.. ۱۶

جدول XI 17

همکاری موردنیاز از جانب سایر زنان. ۱۷

توصیه هایی به مدیران زن آموزش عالی.. ۱۸

نتیجه گیری: ۲۳
نیجریه

 

نقش زنان درمدیرت آموزش عالی کشور نیجریه

مقدمه:

زمان درهیچ نقطه ای از جهان به راحتی تحصیل نکرده اند. دسترسی زمان به آموزش آنقدر محدود بود که تصور می‌شد ، امری غیر ممکن باشد. فشار حاصل از تبعیض در آموزش که بعلت فقر والدین است . راز نان به روش می‌کشند. فرصت های مساوی برای اوالاد دختر وپسر وجود ندارد. حتی در بعضی از فرهنگ ها: تحصیل فرزندان دختر قدغن شده است ، چون آنچه از آن ها انتظار می‌رود ازدواجی زود هنگام با خواستگاری پیر ولی پوداراست . مبلغ دریافت شده به عنوان شیر بها؟؟؟ که به خانواده عروس اهدا می‌شود، برای تحصیل پسران مورد استفاده قرار می‌گیرد. چون آن ها هستند که نام خانواده را حفظ می‌کنند وباعث بقاء نسل می‌شوند. بنابراین آموزش دختران به نفع برادرانشان  به تاخیر می‌افتد وچه بسا کاملا نادیده گرفته می‌شود. آماری که یونسکو در سال ۱۹۸۸ ثبت کرده ، نشان می‌دهد که ۶۳% جمعیت افراد بیسواد زنان بوده اند. این ارقام میزان تبعیضی که علیه زنان در امر آموزش وجود داشته رامشخص می‌کند.

چنین رسم ناخواشایندی مسلتزم این بوده حه درحوزه آموزش ومنافع مرتبط به آن زنان با فاصله زیادی پشت سر همتای مذکر شان قرار بگیرد هرزمان که والدین استطاعت می‌یافتند، زنان به فراگیری حرفه هایی نظیرپرستاری ، معلمی‌، تدارک غذا و مانند آن تشویق می‌شدند وبه این ترتیب در جایگاهی کمی‌بالاتر از آشپزخاه قرار می‌رفتند، یا در بهترین حالت درسنین قبل ازبازنشستگی به سطح مدیریت میانی ؟؟؟؟ نائل می‌شدند.

در اواسط اولین دهه ازقرن بیستم ، یک حس آگاهانه در میان تعداد حدودی از زنان جریان پیدا کرد. این زنان احساس می‌کردند ارزیابی مجدد اهداف وآرزوهای زنان روشنفگر ضرورتی اتناب ناپذیر است وبه این نتبجه رسیدند که می‌بایست به سمت موقعیت های عالی مدیریت حرکت کنند. شکی نیست که سریعترین ومطمئن ترین راه برای حفظ موقعیت مدیریتی در همه مسیرهای زندگی از جمله موسسات آموزش عالی ما نیازمنددستیابی به سطوح بالای تحصیلی است . هرچه مقطع تحصیلی بالاتر باشد، شرایط بهتری برای رسیدن به بالاترین موقعیت مدیریت فراهم می‌شود.  در مقایسه با مردان ، تنها در صد کوچکی از زنان به مقاطع تحصیلی مورد نیازمدیریت موسسات آموزش عالی وسایرحوزه هایی که بشر برای آن تلاش می‌کند، دست یافته اند. حتی همین تعداد کم که مجهز به ملزومات پست  مدیریت هستند ، به علت هویت جنسی آن را به راحتی به دست نمی‌آورند. چنانکه انتظارمی‌رود، جنس مذکر که خودش را جدا از لحاظ فکری ورووحی و چه از نظرجسمی‌موجود برتری است ، حاضرنبود، « حق مسلم » خود را برروی سینی طلائی به این نسل جدید زنان تقدیم کند. بنابراین مصمم شدند موانعی را ایجاد کنند تا در حد امکان از پیوستن زنان به



درباره نویسنده

milinoor 534 نوشته در بازار فایل دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *