no-img
بازار فایل

هنر امپرسیونیسم | بازار فایل


بازار فایل

ادامه مطلب

DOC
هنر امپرسیونیسم
doc
2017-04-27
806 کیلوبایت
44 صفحه
7000 تومان
0 فروش
7000 تومان – خرید

هنر امپرسیونیسم


امپرسیونیسم(دریافت گری) ۳

هنرمندان این مکتب: ۷

ادوارد مانه: ۷

کلود مونه: ۸

رنوار: ۸

ادگارد دگا: ۹

به طورخلاصه نقاشان امپرسیونیست: ۱۱

پست امپرسیونیسم(دریافت گری پسین). ۱۱

هنرمندان این مکتب: ۱۲

سورا: ۱۲

پل سینیاک: ۱۳

سزان: ۱۳

به طورکلی سزان دونکته ی مهم را ازامپرسیونیسم آموخت: ۱۳

گوگن: ۱۴

وان گوگ: ۱۵

به طورخلاصه پست امپرسیونیسم شامل گرایش های زیراست: ۱۶

سمبولیسم:(نماد پردازی). ۱۷

هنرمندان این مکتب.. ۱۷

اودیلون رودن: ۱۸

جنبش هنرنو: ۱۸

فوویسم(د دگری). ۱۹

اکسپرسیونیسم(هیجان گری). ۲۱

هنرمندان این مکتب: ۲۲

ونسان وان گوگ: ۲۲

ادوارمونش: ۲۲

امیل نولده: ۲۳

کته کلویتس: ۲۴

کیرشنر: ۲۴

پس به طورخلاصه می توان گفت: ۲۴

کوبیسم(حجم گری). ۲۵

فوتوریسم (آینده نگری). ۲۷

پوریسم(ناب گری). ۲۸

ریونیسم(پرتوگرایی). ۲۹

هنرمندان این مکتب: ۲۹

میخائیل لِریونِف: ۲۹

ناتالیا گِنچاروف: ۳۰

دادایسم(غوغای دادا). ۳۰

هنرمندان این مکتب: ۳۱

ژان آرپ: ۳۱

مارسل دوشان: ۳۲

فرانسیس پیکابیا: ۳۳

گِروس: ۳۴

رائول هاوسمان: ۳۴

سوررئالیسم(وهم گری). ۳۴

هنرمندان این مکتب. ۳۶

مارک شاگال: ۳۶

جورجوکیریکو: ۳۷

هنرانتزاعی: ۳۸

آپ آرت: ۳۹

هنرمندان این مکتب: ۴۰

امپرسیونیسم(دریافت گری) ۳

هنرمندان این مکتب: ۷

ادوارد مانه: ۷

کلود مونه: ۸

رنوار: ۸

ادگارد دگا: ۹

به طورخلاصه نقاشان امپرسیونیست: ۱۱

پست امپرسیونیسم(دریافت گری پسین). ۱۱

هنرمندان این مکتب: ۱۲

سورا: ۱۲

پل سینیاک: ۱۳

سزان: ۱۳

به طورکلی سزان دونکته ی مهم را ازامپرسیونیسم آموخت: ۱۳

گوگن: ۱۴

وان گوگ: ۱۵

به طورخلاصه پست امپرسیونیسم شامل گرایش های زیراست: ۱۶

سمبولیسم:(نماد پردازی). ۱۷

هنرمندان این مکتب.. ۱۷

اودیلون رودن: ۱۸

جنبش هنرنو: ۱۸

فوویسم(د دگری). ۱۹

اکسپرسیونیسم(هیجان گری). ۲۱

هنرمندان این مکتب: ۲۲

ونسان وان گوگ: ۲۲

ادوارمونش: ۲۲

امیل نولده: ۲۳

کته کلویتس: ۲۴

کیرشنر: ۲۴

پس به طورخلاصه می توان گفت: ۲۴

کوبیسم(حجم گری). ۲۵

فوتوریسم (آینده نگری). ۲۷

پوریسم(ناب گری). ۲۸

ریونیسم(پرتوگرایی). ۲۹

هنرمندان این مکتب: ۲۹

میخائیل لِریونِف: ۲۹

ناتالیا گِنچاروف: ۳۰

دادایسم(غوغای دادا). ۳۰

هنرمندان این مکتب: ۳۱

ژان آرپ: ۳۱

مارسل دوشان: ۳۲

فرانسیس پیکابیا: ۳۳

گِروس: ۳۴

رائول هاوسمان: ۳۴

سوررئالیسم(وهم گری). ۳۴

هنرمندان این مکتب. ۳۶

مارک شاگال: ۳۶

جورجوکیریکو: ۳۷

هنرانتزاعی: ۳۸

آپ آرت: ۳۹

هنرمندان این مکتب: ۴۰

ویکتوروارزالی: ۴۰

یاکِف آگام: ۴۱

بریجیت رایلی: ۴۲

پاپ آرت: ۴۲

جونز: ۴۲

وارهول: ۴۳

لیشتنشتاین: ۴۳

امپرسیونیسم(دریافت گری)

درحقیقت جنبش امپرسیونیسم طی سالهای ۱۸۶۰م. ازشیوه ی رئالیسم زاده شد.دراین دوران نقاشان جوان تررئالیست مانند مانه،ادگارد دگا، و پیراگوست رنواربا انتخاب موضوعاتی که پیش ازآن کمترسابقه داشت، ازقبیل صحنه های پیک نیک،اجتماعات داخل کافه هاوقایق رانان ونیزنقاشی درفضای باززمینه ها ی اولیه این جنبش نوین را درنقاشی فراهم آوردند.دراین میان ادوارد مانه که به ارزش به کارگیری عملی نورورنگ درنمایش موضوعات پی برده و مجذوب آن گشته بود تئوری اولیه ی امپرسیونیسم را مطرح نمود. درهمین ایام برقراری نمایشگاه مردودان[۱] درپاریس درسال۱۸۶۳ م.زمینه آشنایی دیگرنقاشان جوانترمانند،مونه، پیسارو، آلفردسیسلی، فریدریک بازیل وسزان با تئوری مانه فراهم کرد.

 

سیسلی،چشم انداز،رنگ روغن روی بوم ۱۸۷۳ م

 

دربهار۱۸۷۴ گروهی از هنرمندان فرانسوی تحت نام انجمن هنرمندان گمنام، متشکل ازنقاشان ومجسمه سازان و حکاکان و…گرد هم آمدند و یک استودیوی عکاسی (آتلیه نادار) را برای نمایش آثارشان اجاره کردند و در معرض دید عموم گذاشتند. با این کارشدید ترین وخصمانه ترین واکنش ها راکه تا آن هنگام دردنیای هنری پاریس با آن مواجه بودندبرانگیختند.درطی سده ی نوزده میلادی رابطه بین جامعه وهنرمند به طورروزافزونی تصنعی می شد تا اینکه سرانجام درهمین نمایشگاه آثار امپرسیونیست ها به نقطه ی گسست خود رسید. امپرسیونیسم حقیقتاً نخستین ومهمترین جنبش مدرن هنری در سده نوزدهم محسوب می شود. امپرسیونیسم درلغت به معنای دریافتگری، دریافت آنی، یا دریافت حسی است.امپرسیونیسم مکتبی با برنامه واصول معین نبود، بلکه تشکل آزادانه هنرمندانی بود که به سبب برخی نظرات مشترک و به منظورعرضه مستقل آثارشان درکنارهم  قرار گرفتند.امپرسیونیسم صرفا یک سبک نقاشی نبود بلکه یک رویکرد نوین به هنرو زندگی بود.آثارنقاشی امپرسیونیست ها ثبت تغییرات گذرا وناپایداردرطبیعت بود.نخستین هسته ی این جنبش توسط مونه،رنوار،سیسلی وپیسارو بود که وجه اشتراکشان گسست ازآموزش های رسمی فرهنگستانی بود.این هنرمندان ابتدا نام خودرا انجمن هنرمندان نقاش مجسمه سازو گراورگمنام  گذاشتن

[۱] – این نمایشگاه درسال ۱۸۶۳ به فرمان ناپلئون سوم در پاریس گشوده  ونقاشانی که آثارآنها ازطرف نمایشگاه رسمی پاریس مردود شناخته شده بود، پرده های خود را در این نمایشگاه  به معرض تماشا گذاشتند. ازنقاشان شرکت کننده در این نمایشگاه  به مانه، مونه، پیسارو و رنوار می توان نام برد. کتاب آشنایی با مکاتب نقاشی ص۶۰ -۶۵، دکتر مجید حسینی راد.



درباره نویسنده

milinoor 534 نوشته در بازار فایل دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *